Dier gevonden

DIER GEVONDEN

Heeft u een dier gevonden?

U kunt ons contactformulier invullen, maar u kunt ons ook bellen. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 06-16716858.

Leeft het dier nog, maar is het gewond? Dan is er haast bij!

Bel ons dan direct.

Wat doen wij bij een gevonden kat:

* Eerst halen we de chipreader over de rug van de kat, met name tussen de schouderbladen. Vaak wordt een chip daar geïmplanteerd. Is er een chip aanwezig en goed geregistreerd dan wordt uiteraard de eigenaar direct op de hoogte gebracht. In overleg wordt de kat opgehaald of gebracht. Hier zijn GEEN kosten aan verbonden! Is de chip niet geregistreerd, dan worden er foto's gemaakt en direct gedeeld op onze facebook pagina en groep. Ook wordt het dier aangemeld bij Amivedi en de lokale instanties. Wij gaan dan op zoek naar vermissingen op social media (denk aan Amivedi en andere groepen) We bellen met de fabrikant van de chip, databanken en dierenartspraktijken. De kat krijgt van ons een belband-je/zwerfbandje om met ons telefoonnummer. Wij maken foto's en noteren de beschrijving en het nr van het bandje. De kat wordt weer vrijgelaten en dan hopen we dat de eigenaar belt. Ook hier zijn GEEN kosten aan verbonden!

* Is de kat in slechte conditie, dan wordt deze naar opvang 't Heerveld te Luinjeberd gebracht.

* Is de kat ziek of gewond, dan wordt uiteraard door ons eerste hulp verleend en daarna direct naar de dichtsbijzijnde/dienstdoende dierenarts gebracht!

* Is het dier overleden, dan zullen we eerst ook controleren op een aanwezige chip. Klopt de registratie dan kan contact gelegd worden met de eigenaar. Is het dier niet gechipt, dan bewaren we het dier een aantal weken in de koeling. Ook dan gaan we op zoek via social media om de eigenaar te vinden. Er worden foto's gemaakt en zijn opvraagbaar. Wij melden het dier ook in dit geval aan bij Amivedi en brengen lokale instantie op de hoogte. Wanneer een dier beschadigd is door bijv. een aanrijding, dan kunnen we dier prepareren. Dit houdt in dat we het dier weer toonbaar maken. Dit is zeer dankbaar werk ondanks dat het heel verdrietig is. Wij zullen een dier nooit in een vuilniszak afleveren! Weer zijn hier GEEN kosten aan verbonden.

Na het plaatsten van een belbandje houden wij contact met de melder waar het dier rondloopt. Wij wachten twee weken voordat we het dier weer komen ophalen (dit hangt wel van de conditie van het dier af of de omstandigheden zoals het weer of de veiligheid van het dier). Meestal is er dan een eigenaar gevonden of heeft deze zich gemeld. Mocht dit niet zo zijn dan wordt het dier na twee weken opgehaald en naar opvang 't Heerveld gebracht. Uiteraard brengt de opvang wel kosten in rekening.

Wat doen wij bij een gevonden hond:

Eigenlijk doorlopen we dan alle stappen als met een gevonden kat. Helaas vangt Dierenopvang 't Heerveld geen honden op. Wij proberen dan zelf een opvangadres te regelen voor een gevonden hond. Dit is tot nu toe nog niet voorgekomen! Alle honden die zijn gevonden, zijn dezelfde dag nog herenigd met hun eigenaar.

Deze mooie meid liep al een tijdje bij de melder, op deze foto draagt ze een belbandje (met een scheurrandje, zodat deze breekt als ze ergens achter blijft haken). Ze is uiteindelijk naar Dierenopvang 't Heerveld gegaan.

* Loopt er een kat bij u rond die u niet kent en het dier is verwilderd of angstig? Dan raden we aan de buurtbewoners te vragen en desnoods in de buurtapp te zetten.

"Wij denken in oplossingen!"

Mocht dit niets opleveren dan kunnen we in overleg een vangkooi neerzetten. Meestal plaatsen we dan alsnog een belbandje en laten het dier weer lopen. De eigenaar moet wel de kans krijgen contact met ons op te nemen! Wordt dit niet gedaan, dan halen we de kat op en brengen het dier naar de dierenopvang 't Heerveld.

ZOEKTEAM HOND & KAT

Is uw hond of kat vermist?

Dan kunnen wij een zoekteam samenstellen. Dit kunt u in een persoonlijk bericht doorgeven op onze facebookpagina of groep, u kunt ons bellen op telefoonnummer 06-16716858 of via het contactformulier.

Bij een dringende melding raden wij aan direct te bellen!

Wij beschikken over een grote groep vrijwilligers, zij hebben zich opgegeven voor een zoekteam. Bij vermissing van een hond, worden deze vrijwilligers samen met de eigenaar in een whattsapp groep gezet. Alle aanwezige informatie wordt gedeeld inclusief foto's. Van daaruit worden er afspraken gemaakt over tijden, routes ed.

Wilt u zich opgeven om deel te nemen in een zoekteam? Dat kan ook via het contactformulier.

Alle hulp is welkom!

SAMEN STERK VOOR DIEREN!

Copyright┬ę Stichting huisdierenhulp. All Rights Reserved.